Duurzame mobiliteit Operationele prestaties

Extra aandacht voor de klant

Als reizigers te maken krijgen met aanpassingen of veranderingen in de dienstverlening, willen ze weten waar ze aan toe zijn. Onze medewerkers voelen zich daar verantwoordelijk voor: zo hielpen honderden kantoorcollega’s tijdens de overgang op de OV-chipkaart mee op stations. Met verschillende acties vergrootten we het handelingsperspectief van de reiziger, zodat deze grip houdt op zijn reis.

Attente dienstverlener bij hinder

Net als in 2013 stuurde NS reizigers die meermaals met hinder te maken kregen op hun reis een brief met uitleg en een kleine attentie. Ook gingen we door met het melden van een aangepaste dienstregeling via Reisplanner Xtra, sms of e-mail. Bij de grotere buitendienststellingen zijn reizigers uitgebreid geïnformeerd. Ze ontvingen bijvoorbeeld een brief, inclusief een bon voor krant of koffie. Wie 60 jaar of ouder is, kreeg bovendien een folder met uitleg over wat zij zelf kunnen doen als (onverwacht) hinder optreedt.