Transfer OV-servicewinkels

Winkelen op het station

Met onze retail- en horecaformules op stations willen we voorzieningen bieden die passen bij de wensen van onze reizigers en bij een modern station. Het afgelopen jaar gaven reizigers aan behoefte te hebben aan meer gezonde en verse producten in de winkelformules van NS. Hieraan hebben we gehoor gegeven met vers fruit en groente in de Kiosk, uitbreiding van de salades bij AH to go en Julia’s, en verse fruit- en groentesappen bij onder andere de Broodzaak.

Winkels gesloten

Sissy Boy heeft in 2014 de exploitatie van winkels op het station uitgebreid en overgenomen. Winkels van de formules Desigual, Shoeby en Hunkemöller zijn gesloten omdat ze onvoldoende pasten bij de behoeften van de reiziger. De internationale formule YamYam is in 2014 failliet gegaan. NS was in Nederland franchisenemer van 3 vestigingen, die medio 2015 dicht gaan. We onderzoeken de mogelijkheden voor een andere formule voor Oosters eten op het station.

Innovatie in betaalwijzen

Klanten kunnen in vrijwel al onze winkels en bij veel andere huurders op het station sinds 2014 contactloos betalen. Daarmee rekenen ze sneller en eenvoudiger af. Bij de AH to go op het station kunnen ze nu gebruikmaken van de zelfscankassa.