Europees |
|
|
|
|
|
|
EU-instituten, CER, UIC |
|
Informerend en positiebepalend |
|
14 |
|
Versterken positie reiziger en behartigen NS-positie als belangrijkste personenvervoerder per spoor in Nederland |
|
|
|
|
Vierde Europese Spoorwegpakket; versterken van de interoperabiliteit; verbeteren van de positie van de reiziger |
|
Nationaal (NL) |
|
|
|
|
|
|
Klanten (consumenten en zakelijk) |
|
Informerend, monitoren |
|
1, 2, 3, 4, 12, 17 |
|
Verbetering dienstverlening: |
|
|
Dienstregeling en OV-chipkaart, wintermaatregelen, klanttevredenheid, afhandeling klachten en vragen, Reizen-op-Rekening, nieuwe zakelijke portfolio, samenwerking Bus/Tram/Metro (BTM) bedrijven |
|
Verlenging treinen bij drukte. Invoering, optimaliseren gebruiksgemak en communicatie over OV-chipkaart i.s.m. OV-sector |
|
|
|
|
-Ontwikkeling en aanpassing nieuwe dienstregeling |
|
|
|
|
-Verbeteren van reisinformatie |
|
|
|
|
-Introductie van een Service Forum |
|
|
|
|
-Verbeteren informatie over abonnementen en acties |
|
|
|
|
-Introductie BusinessCard voor blinden en slechtzienden, ook voor bus, tram en metro. |
Aandeelhouder |
|
Intensieve betrokkenheid |
|
7, 8, 9, 10, 14 |
|
Vaststelling financieel beleid en beloning directie, TOP, transparante verslaglegging volgens GRI, governance, deelnemingenbeleid, Ierse leasemaatschappij, buitenlandse activiteiten |
ministerie van Financiën |
|
|
Prestaties NS, rendementseis, remuneratie, strategie, benoemingen, grote investeringen |
|
Ministerie van Infrastructuur en Milieu |
|
Intensieve betrokkenheid |
|
1, 2 ,3 ,4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13 |
|
Vervoerplan 2015 |
|
|
Prestaties NS, implementatie HRN concessie, alternatief aanbod HSL–Zuid, veiligheid, OV-chipkaart, toegankelijkheid, dienstregeling |
|
Programma Vervoercapaciteit naar Tevredenheid |
|
|
|
|
Transparantie over prestaties |
Nationale politiek |
|
Informerend, op diverse dossiers intensieve betrokkenheid |
|
2, 3, 4, 5, 8, 12, 13 |
|
Lange Termijn Spooragenda, Vervoerplan 2015, alternatief Amsterdam-Brussel, integratie NS Hispeed en NSR naar NS International, sectorbrede wintermaatregelen, uitvoeringsagenda Railmap ERTMS |
|
|
Prestaties NS, HRN-concessie, OV-chipkaart / poortjes, verbinding Nederland-België, wintermaatregelen, (sociale) veiligheid, ERTMS, 4e EU Spoorwegpakket, nieuw materieel |
|
ProRail |
|
Intensieve betrokkenheid |
|
1, 2, 4, 12, 13 |
|
Beter & Meer, intensieve samenwerking t.a.v. seizoensmaatregelen, samenwerking op gebied veiligheid(sbeleid) |
|
|
Lange Termijn Spoor Agenda, Beter & Meer, prestaties spoorsysteem, beschikbaarheid infrastructuur t.b.v. dienstregeling, veiligheid |
|
Locov |
|
Intensieve betrokkenheid |
|
1, 2, 3, 4, 7, 11, 12 |
|
Beter treinproduct door verwerken van dienstregelingssuggesties (Haarlem-Uitgeest) |
(Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer) |
|
|
Dienstregeling NS, volle treinen, reisinformatie, OV chipkaart, tarieven, service aan de reiziger, veiligheid en suïcide, vervoerplan, klantoordelen, punctualiteit, herfstmaatregelen, samenwerking, nieuw materieel, buitendienststellingen, toegankelijkheid materieel en station. |
|
Inzetten van alternatief busvervoer bij buitendienststellingen |
|
|
|
|
|
Aanpassing van de systematiek voor berekening internationale tarieven |
|
|
|
|
|
Alternatief ontwikkeld voor de digitale keuzedagen |
|
|
|
|
|
Voorlopig behouden van de gele vertrekstaten |
Belangenorganisaties en NGO’s (ook werkgevers) |
|
Betrokkenheid, consulteren, informerend |
|
5, 6, 7, 12, 15, 16, 18 |
|
Bevordering duurzame mobiliteit, groene stroomcontract afgesloten met nieuw te bouwen bronnen, start maatschappelijke winst en verliesrekening, deelname diverse coalities |
|
|
Bevorderen duurzame mobiliteit/modal shift, SER-Energie-akkoord duurzame groei, onderdeel mobiliteit; aanbesteding vergroening energie, sociaal beleid, MVO, duurzame ambities, Nederlandse Klimaatcoalitie |
|
Vakbonden |
|
Intensieve betrokkenheid |
|
4, 16 |
|
Nieuwe cao, nieuw sociaal plan, samen optrekken bij sociale veiligheid, medewerkerstevredenheid |
|
|
|
cao, sociale veiligheid, pensioenregeling, sociaal plan, personele en sociale consequenties bij organisatieveranderingen, signalen met het oog op medewerkers(on)tevredenheid |
|
Leveranciers |
|
Consulteren, onderhandelen, contractafspraken, intensieve betrokkenheid |
|
6, 7, 8, 9, 15, 18 |
|
Maatschappelijk verantwoord inkopen (Green Deal Circulair Inkopen, gedragscode leveranciers, duurzaamheidsevaluatie leveranciers, duurzaamheid als aanbestedings-criterium) |
|
|
|
Prestaties leveranciers (o.a. ICT-diensten), samenwerking met NS, innovatie, duurzaamheid, verbeteren efficiency en effectiviteit |
|
Samenwerking en innovatie met partners. Focus op verbeteren ‘total cost of ownership’ |
Media |
|
Intensieve betrokkenheid |
|
jan-18 |
|
Positieduiding, soms specifieke maatregelen |
|
|
|
Vrijwel alle NS-gerelateerde onderwerpen. O.a. de nieuwe vervoersconcessie (2015-2024), bestelling nieuw materieel, diverse verstoringen, herijkte strategie |
|
Regionaal |
|
|
|
|
|
|
(Regionale bestuurders en ambtelijke vertegenwoordigers) |
|
Informerend, onderhandelen, contractafspraken |
|
1, 2, 3, 5, 7, 11, 12, 13 |
|
Meer (langere) treinen, nieuwe betere stations en stationsomgeving, uitbreiding capaciteit fietsenstallingen, samenwerking met provincies over nieuwe dienstregeling, nieuwe contracten m.b.t. veiligheid, ketendiensten, afspraken met andere vervoerders over o.a. aansluitingen en reisinformatie |
|
|
|
|
Kwaliteit stations, dienstregeling, grensoverschrijdend vervoer, introductie Beheerste Toegang Stations (poortjes), veiligheid, ketenafspraken, regionale concessies |
|
Intern: centrale ondernemingsraad, mbo |
|
Zie hier Overige resultaten |
|
|
|
|